תפקידיו השונים של וטרינר מקצועי
תפקידו של ורטרינר הוא לטפל ולהעניק שירותים רפואיים לחיות. בבתים רבים ברחבי מדינת ישראל ובעולם כולו, בעלי חיים תופסים מקום חשוב ודומיננטי ביותר בחיי הבית והמשפחה. בדומה לשירותי הרפואה בישראל, גם לבעלי החיים יש רופאים שמטרתם לטפל בבעיות הרפואיות של החיות ובמקרים מסויימים גם להציל את חייהם.

לימודי הוטרינריה
לימודי וטרינריה הם למעשה לימודי רפואה בהם לומדים לטפל בבעלי החיים ולהבטיח טיפול רפואי. הידע שתלמידי וטרינריה צוברים במהלך הלימודים, מסייע לטפל גם בבני האדם. הידע שצוברים התלמידים במשך שנות הלימודים מסייע לטפל במגוון רחב של בעלי חיים, ביניהם: חיות בר, חיות מחמד, חיות משק ועוד...

בעולם המודרני, בהם חיות המחמד הם חלק מהמשפחה בבית, על הוטרינר המטפל להבטיח טיפול בבעלי החיים שישפר את חייהם, בריאותם ורווחתם. לימודי וטרינר נמשכים כ-7 שנים, בדיוק כמו לימודי הרפואה בישראל. בתום לימודי 7 שנים, מוסמכים התלמידים וזוכים לתואר דוקטור לוטרינריה. לאחר הלימודים, ישנן מספר הסמכות נוספות שניתן לערוך על מנת להרחיב את הידע וללמוד סוגי טיפולים חדשים שיאפשרו להם לטפל באופן פרטי או במערכות השונות לבריאות הציבור.

תחומי הפעילות של וטרינר
ישנם מספר סוגים של רופאים וטרינרים. על כל רופא לעבור את ההסמכות המתאימות לסוגי הטיפולים שהוא מעניק. ישנם וטרינרים של חיות משק וחיות גדולות, לרוב, הם עובדים בחוות ומטפלים בחיות הבאות: פרות, סוסים, עופות, כבשים, דגים וחיות משק אחרות.

ישנם וטרינרים המטפלים בחיות בר. לרוב, הוטרינרים האלו מועסקים בגני החיות, רשויות הטבע וקיים ביקוש רחב לוטרינרים של חיות בר ברחבי העולם, במיוחד ביבשת אפריקה.

וטרינרים של חיות מחמד, מטפלים בכלבים, תוכים, מכרסמים, זוחלים, חתולים ועוד.. אלו הוטרינרים שבני האדם נוהגים לבקר עם חיות המחמד שלהם בעת בדיקות רפואיות שגרתיות וטיפולים רפואיים שונים לחיות המחמד שמחזיקים.

וטרינר לחיות מחמד