תפקידו של וטרינר מוסמך בתהליך אימוץ כלבים
וטרינר הוא רופא המעניק שירותים רפואיים על מנת להבטיח חיים בריאים לבעלי החיים. לימודי הוטרינריה נמשכים 7 שנים, שאחריהם על הוטרינרים לעבור התמחות במשך 4 שנים.

חיית המחמד הפופולרית ביותר בישראל היא כלב. משפחות רבות בישראל מאמצות גורי כלבים שונים מהכלביות ומהעמותות השונות ("צער בעלי חיים" וכו'..). במידה וחיפשתם מידע על אימוץ גורי כלבים, הגעתם למקום הנכון.

אימוץ כלבים
הגיל המומלץ לאימוץ גורי כלבים הוא בין שבעה שבועות לשנים עשר שבועות. מומלץ לא לאמץ גור כלבים לפני הגעתו לגיל 7 שבועות, על מנת לאפשר לו להיות עם בני מינו וללמוד כיצד להתנהג, אימוץ מוקדם עלול לגרום לבעיות התהגות בעתיד.

חיסון גורי הכלבים, מתבצע אך ורק על ידי וטרינר מוסמך. על כל גור לעבור סדרה של חיסונים החל מהגעתו לגיל 8 שבועות, אז עליו לערוך חיסון משושה. בגיל 12 שבועות יש לערוך לגור הכלבים חיסון כלבת והכנסת שבב אלקטורני על מנת שהכלב יכנס למאגר הארצי (כך, במידה ונמצא משוטט או נמצא בטיפול אצל וטרינר, ניתן לעקוב אחרי הטיפולים הרפואיים שעבר ולמצוא את בעליו).

כיצד לדעת לאיזה וטרינר לפנות?
כפי שהזכרנו, ורטינר הוא למעשה הרופא של חיות המחמד שבראשותכם. יש לוודא כי הוטרינר מוסמך ויש לו רישיון לטיפול. לרוב, העוסקים בוטרינריה, אוהבים חיות מחמד (יותר מ-50% מהתלמידים הנרשמים ללימודי וטרינריה, בחרו במקצוע בשל אהבתם לחיות המחמד). על הוטרינר לערוך טיפול מקצועי אמין ולהדריך את בעלי חיית המחמד לגבי המשך טיפול רפואי המתבצע בבית במהלך היום יום (לרוב מדובר בטיפול תרופתי או מריחת משחות שונות לחיית המחמד).

יש לוודא כי הוטרינר אליו פניתם, מוסמך לטיפול בסוג חיית המחמד שלכם ולדרוש הדרכה לגבי המשך הטיפול שימנע בעיות רפואיות של חיית המחמד.

כיצד מוצאים וטרינר מצוין