טיפים לאימוץ כלבים מאת וטרינר מקצועי
גורי כלבים חשופים לסדרה של סכנות שחלקן יכולות להיות קטלניות ומסכנות חיים, לכן הטיפול בכלב מבחינה בריאותית כולל דבר ראשון ידע נרחב, שבדרך כלל יועבר אליכם על ידי וטרינר אישי שתבחרו. הטיפול הבריאותי בכלבים כולל את החיסונים, התולעים, הפרעושים ומחלות אחרות שחשוב להכיר:

חיסונים
החיסונים שגור הכלבים מקבל כוללים סדרה שלמה שנועדה להגן עליו ממחלות מסוימות וכן לחזק את המערכת החיסונית שלו. באופן כללי מידי שנה יקבל הכלב חיסוני משושה וכלבת. חיסון המשושה מחסן נגד 6 מחלות שונות: כלבלבת שפוגעת המערכת העצבים והנשימה, דלקת כבד שגורמת לצהבת, שפעת שפוגעת בקנה הנשימה, עכרת שפוגעת בכבד ובכליות ויכולה להדביק בני אדם ופרוו, שהוא וירוס קטלני הפוגע במערכת העיכול ובמערכת החיסונית. הכלבת היא מחלה ויראלית קטלנית שפוגעת בכל היונקים ולכן גם באדם וחשוב מאוד להתחסן מפניה.

תולעים
התולעים שכיחים אצל גורים ופוגעות במעי של הגור. התולעים מגיעות מן הפרעושים שנמצאים על הכלב ומכילים ביצי תולעים. כאשר הכלב או הגור בולעים אותם התולעים מגיעות למעי, חיות ומתפתחות שם. הטיפול בהן נעשה באמצעות תילוע, שכולל שני כדורים הנלקחים פעם בחצי שנה לטובת לחימה קבועה בתופעה. הכדורים מטפלים גם בתולעים הבוגרות וגם באלו שלא התפתחו עדיין.

פרעושים
הפרעושים נחשבים לטפילים נפוצים ולמעשה ניזונים מדמם של הכלבים וגורמים למגוון רחב של בעיות בריאותיות אצל בעלי החיים. משום שהפרעושים חיים בסביבה הטבעית של כל בית, הגורים והכלבים חשופים אליהם, מה שיכול לגרום לאלרגיה, דלקת עור, אנמיה התקרחות ושלל תופעות אחרות כמו תולעים. ישנם תכשירים רבים שמרחיקים את הפרעושים מהכלב, אך הם לא תמיד מתאימים לגורים, במיוחד מתחת לגיל חודשיים ולכן יש להתייעץ עם וטרינר מוסמך לגבי הטיפול בתכשירים אלו והמינון שלהם.

וטרינר לכלבים, חתולים וחיות אחרות